רשומות פופולריות

יום רביעי, 27 בנובמבר 2013

"בישראל אין בעיית משילות, השיטה הקיימת היא לא מקור הבעיה"- תגובה להרצאתה של ח"כ לשעבר עינת וילף


"בישראל אין בעיית משילות, השיטה הקיימת היא לא מקור הבעיה"


המכללה למדינאותתכנית חדשה במכללה למדינאות תכשיר את מנהיגי הרפורמות הבאים
בערב הפתיחה של התכנית, התארחה ח"כ לשעבר, דר' עינת וילף וקבעה כי "בישראל אין בעיית משילות, השיטה הקיימת היא לא מקור הבעיה"

'תכנית העמיתים', תכנית חדשה של המכללה למדינאות בהובלתם של דר' אסף מלאך וגב' ריקי ממן, תעסוק השנה במנהיגות ורפורמות במגזר הציבורי מתוך זוויות תיאורטיות, ערכיות ומעשיות. שיטת הלימוד בתכנית מבוססת על 'מקרי בוחן' (Case Studies) המכילים דילמות ערכיות, מוסריות ומקצועיות. בתכנית משתתפים 28 עמיתים, כאשר חלקם: עוזרי ח"כים, צוערים במשרדי ממשלה, יזמים, חוקרים באקדמיה ומנהלי עמותות.
לקראת הדיון במושב החורף של הכנסת על חוק המשילות החדש של סיעות הקואליציה, קידמה המכללה למדינאות דיון בנושא רפורמות ומשילות במגזר הציבורי.

בהרצאה הראשונה של 'תכנית העמיתים' אשר נפתחה היום, פרסה ח"כ לשעבר, דר' עינת וילף את משנתה לגבי סוגית המשילות בישראל. "שינוי שיטת הממשל הינו נושא מקצועי ומורכב. במשך שנים ההנחה הגורפת הייתה ששיטת הממשל בישראל גרועה ויש לשנותה, כאשר המחלוקת היחידה הייתה על אופן השינוי. טענתי היא שבישראל אין בעיית משילות, השיטה הקיימת היא לא מקור הבעיה" אמרה וילף בהרצאתה.

סמנכ"ל המכללה ומנהל תכנית 'צוערי ממשל', מר אברהם אסבן, טען כי: "הבעיה המרכזית נמצאת באפקטיביות של שיטת המשטר הקיימת, קרי ביחסי הכוחות בין הדרג הנבחר לדרג הממונה. כיום קיים מצב בו שר מכהן אינו מצליח לקדם את המדיניות אותה הוא מעוניין להוביל בשל 'שומרי הסף' במשרדי הממשלה. יש לחזק את הגמישות הניהולית במשרדים ואת ההון האנושי בשירות המדינה, כדי לאפשר את יישום המדיניות של נבחרי העם". עוד הוסיף אסבן: "כיום, התחלופה הפרסונאלית בדרגי ניהול תיכון ובכיר בשירות המדינה נמוכה מאד, שינוי אמיתי ביעילות שירות המדינה חייב לאפשר תחרות על כל משרה ניהולית בממשלה".

"המכללה למדינאות" נוסדה בשנת תשס"ז (2007) על ידי מר עמית הלוי ודר' אסף מלאך, במטרה להניח תשתית עיונית לשיח הציבורי ולהצמיח מנהיגות בעלת חזון מעמיק, רוחב דעת וכישורים אישיים להובלת החברה והמדינה בישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה